I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, June 7, 2012

Saat hati berkata " INGIN ",
namun ALLAH berkata " TUNGGU ".

Saat AIR MATA harus menitis,
namun ALLAH berkata " TERSENYUMLAH ".

Saat segalanya terasa " MEMBOSANKAN ",
namun ALLAH berkata " TERUSLAH MELANGKAH ".

kita merancang ALLAH juga merancang
tetapi rancangan ALLAH sebaik"nya rancangan..





Pujuklah dirimu apabila kamu menghadapi musibah dengan mengatakan;
" ada hikmah di sebalik apa yang berlaku..

 Allah telah mengatur segalanya yang terbaik untuk aku..
maka aku perlu bersabar dengan apa yang berlaku "

Pujuklah dirimu apabila kamu di fitnah dengan mengatakan;
" aku tidak bimbang apabila makhluk menjauhi aku 

asalkan Engkau Ya Allah Sentiasa bersama denganku "

Pujuklah dirimu apabila apa yang dihajati tidak tercapai dengan mengatakan;
" Aku hanya merancang, Allah yang menentukan segalanya 

dan pilihan Allah lebih baik daripada pilihanku

No comments:

Post a Comment